настройки на офис стол за предпазване от болки в кръста

Продължителното седене на офис стол може да доведе до болки в кръста или да влоши вече съществуващи такива. Основната причина за това е, че седенето като цяло е статична поза, която увеличава напрежението в гърба, ръцете, рамената, краката и най-вече мускулите на гърба и гръбначните дискове. Когато се застояваме за дълго време на стола, естествената ни реакция е да се свличаме и отпускаме и тази поза може да доведе до пренапрягане на гръбначните сухожилия и опъване на дисковете и околните структури в гръбначния стълб.

НАСОКИ ЗА НАСТРОЙКИ НА ОФИС СТОЛ

Ергономичният офис стол е инструмент, който при правилно ползване може да максимизира опората на гърба ви и да поддържа правилна стойка при седене. Въпреки това, притежанието на такъв  стол само по себе си не ви осигурява правилна стойка. Необходимо е да настройте стола си за офис по пропорциите на вашето тяло, за да увеличите комфорта и предотвратите болките в гърба.

Първата стъпка при настройването на вашия стол е избора на височина според бюрото или масата, на която работите. Това решение се определя основно от работата, която трябва да свършите и от височината на седящия. Височината на бюрото може да варира значително и изисква индивидуални настройки или различен ергономичен стол. След като  сте инсталирали бюрото си, вече може да прибегнете до индивидуалните настройки според физическите ви пропорции. Следващите насоки са от изключителна важност, тъй като при правилния им избор значително ще намалите риска от гръбначни изкривявания, болки в кръста и дискомфорт по време на работа.

  1. Измерете лакътя – започнете като седнете удобно и максимално близо до бюрото, така че горната част на ръцете ви са успоредни на гръбнака. Отпуснете ръцете си върху работното пространство ( лап топ, клавиатура и т.н.) Ако лактите ви не са на 90 градуса, променете височината на офис стола си. ергономичен офис стол
  2. Правилна позиция на бедрата – проверете дали можете безпроблемно да плъзнете пръстите на ръцете си под  бедрото на върха на стола. Ако ви е твърде тясно, трябва да вдигнете краката си нагоре с регулируема поставка за крака. Ако сте  твърде висок и имате разстояние повече от един пръст между бедрото и стола, трябва да повдигнете бюрото си, за да имате възможност да повдигнете и стола си.
  3. Измерете разстоянието между прасеца ви и предната част на стола – Прилепете максимално гърба си до облегалката и със свит юмрук измерете разстоянието между прасеца ви и върха на офис стола. Ако не може да направите това лесно, офис стола ви е твърде дълбок. В този случай трябва да настройте седалката на стола си напред, да сложите ниска опора за гърба ( като възглавница за лумбалната опора или навита кърпа) или да си купите нов стол за офиса.
  4. Ниска опора за гърба – гърбът ви трябва да бъде опрян максимално до облегалката на стола. Добре е да се сдобиете с възглавница или лумбална опора, която да придържа гърба ви до стола и да ви предпазва от “свличане” надоло, когато сте изморени имате желание да полегнете на стола 🙂 . Ниската опора за гърба е от съществено значение за намаляване болката и напрежението в гърба. Избягвайте да се отпускате и слизате надолу по стола по време на работа, тъй като ще доведе до излишно напрежение в кръста.
  5. Нивото на очите – затворете очи, докато седите удобно с главата си изправена напред. Бавно отворете очите си. Погледът ви трябва да бъде насочен към центъра на екрана на вашия компютър. Ако екрана на компютъра ви е по-нисък или по-висок от погледа ви, трябва да настроите монитора си на точната височина, за да избегнете напрежение в горната част на гръбнака.
  6. Подлакътници – използвайте подлакътниците, за да свалите напрежението от горната част на гръбнака и раменете. В същото време те ще поддържат правилната ви стойка, предпазвайки ви от свличане и отпускане на стола.

Бъдете активни в офиса

Независимо колко удобен е един стол, продължителното застояване в статична поза не е добре за гръбнака и е фактор при болките в кръста и гръбните мускули. За да избегнете статиката и поддържането на гърба в една позиция  е добре да се изправяте, протягате и разхождате в продължение на една – две минути на всеки половин час. дори и едно бързо разтягане или разходка до машината за вода или тоалетната ще свършат добра работа и раздвижат гръбначната ви система.

Двайдесет минутна разходка ще помогне още повече, раздвижвайки кръвния ви поток, който носи важни хранителна вещества до всичко гръбначни и костни структури.

Като цяло, системното раздвижване и разтягането през целия ден ще се отрази добре на ставите, сухожилията и мускулите ви, което от своя страна допринася за цялостното усещане за комфорт, спокойствие, както и способността да се съсредоточите върху работния процес.

Не съществува оптимален модел офис стол, който да е удобен за всеки и вие трябва сами да определите предпочитанията си за комфорт, следвайки указанията в тази статия.

В нашия онлайн магазин може да откриете разнообразие от ергономични офис столове.